Day Three Tokyo - Blub blub Tsukiji Market - Akihabara

20 maart 2018 - Tokyo, Japan

Black Cod Fish in de morgen is iets nieuws voor mij, maar wat was het lekker! Ik heb gesmuld in een klein zaakje precies in de tsjukiji vismarkt. Wat een plek is dat (aan te bevelen mocht je naar Japan reizen).
Prosecco ontbijt is het niet geworden, in plaats daarvan ben ik voor de groene thee gegaan, die maken ze hier volgens mij op basis van poeder. Smerig, maar gezond!

Ik ben opnieuw gaan shoppen, nu in Ginza. Soms voelt het dwalen in de grote stad fijner dan een concreet plan hebben. Zo kwam ik opeens bij de grote Shisheido store uit. Niet over nagedacht, maar ja… Dat is op en top Japan en een prachtig merk. Ik heb hier 4000 yen betaald, wat neerkomt op zo’n 31 euro voor een trio oogschaduw (sorry guys) waar je in Nederland 43 euro voor betaalt in de Bijenkorf. Dat is de moeite! Daarnaast kun je hier op heel veel plekken taxfree shoppen. Ook niet verkeerd natuurlijk! Je moet dan wel boven een bepaald bedrag uitkomen per aankoop, maar dat lukt hier wel… Oopsie!

Ga nooit naar Japan als je krap bij kas zit, zorg er in ieder geval voor dat je iets gespaard hebt alvorens je gaat, want anders voel je jezelf behoorlijk klem zitten tussen alle mooie spulletjes. Ik kan mezelf meestal wel goed beheersen (dit zeg ik ook, omdat mijn leuke date meeleest en die denkt dat ik een gat in mijn hand heb), maar het is zonde als je het moet laten liggen als je het graag wil!

Maidreaming is een grappig concept, maar je moet er van houden. Ik heb gelachen, maar vond het ook een beetje een smoezelige plek. Als hyperdepyper voelde ik me er wel een beetje thuis, al was dit ook wel weer over de top. Gekke japanners 

De wijk vol met gamehallen is ongelooflijk groot. Ik heb me afgevraagd hoe het mogelijk is dat ze bestaansrecht hebben. Een spelletje spelen is leuk, maar zo onwijs veel!? Hoe doen ze het? In de video zien jullie slechts een straatje, maar er zijn er meer en nog langere straten ook.

Morgen is het tijd voor Kyoto! Tot dan 

1. Jolanda:
    21 maart 2018
    😍mooi
  2. Robert:
    21 maart 2018
    ☺️
    Mooi verhaal weer! Ben benieuwd wat je van Kyoto vindt!