Day Two Tokyo - Shinjuku

19 maart 2018 - Tokyo, Japan

Zonder kater ben ik de dag gestart in Shinjuku. Vanaf mij gezien de andere kant van Tokyo. Ik had het leuke idee om een bustour te doen, hoef ik niet zelf na te denken over waar ik heen moet lopen. Na plus minus (gevoelsmatig) een half uur reizen en het "LOVE" beeld waar de ontmoetingsplek zou zijn voor de bustour gevonden te hebben, kwam ik erachter dat ik een uurtje te vroeg was. Niet erg, dan ga ik eerst een koffietje doen.

Het leek me handig om toch even de maatschappij te bellen alvorens ik de bus opstapte, dus ik vroeg in het café of ik even kon bellen (batterij was inmiddels bijna leeg en mijn koffers nog niet gearriveerd). Ik kreeg een dame aan de telefoon die me vertelde dat ik niet mee kon in de bustour. No worries, dacht ik. Dan doe ik het toch gewoon met de benenwagen! En zo startte ik mijn dag in Tokyo Metropolitan Government waar ik een fantastisch uitzicht had over de stad, vervolgens liep ik naar Yoyogi park waar ik Meiji-Jingu bezocht. Eigenlijk gewoon op goed geluk, want een echte voorbereiding heb ik niet gedaan. Viel ik weer precies met mijn neus in de boter!

Ook door Harajuku ben ik heengelopen. Waar Gwen Stefani over zingt, "The Harajuku Girls" die heb ik niet gezien, misschien 1… Maar wel genoeg andere dingen :)
Ik heb me suf gekocht in een winkel genaamd "Urban Research" (volgens mij hebben we die niet in Eindhoven?) en nadien ben ik het drukste kruispunt gaan bezoeken. Leuk feitje: in de kleedkamers dien je een gezicht beschermer te dragen zodat je vuiligheid niet op de kleding komt. Wat moeten die japanners ons toch smerig vinden als ze Europa bezoeken ;-)

Wat ik erg grappig vind in Japan is dat je overal het idee hebt dat je in een videogame terecht bent gekomen. Zelfs in de metro hoor je "game" piepjes wanneer je in/uitstapt. Alsof je in het volgende level terecht bent gekomen :)

Have a nice day you all!

1. Jolanda:
    Druk hoor
  2. Robert:
    20 maart 2018
    Talent voor het vloggen! Was dat wel jouw smaak wat die zanger/gitarist speelde? 😜
  3. Nancy:
    20 maart 2018
    Robert! Hahaha, jij maakt het nu wel bont hoor ;-) wacht maar tot ik terug ben :-)
    Jolanda, ja het is een megadrukke stad. Vandaag had ik nog 1 dag Tokyo en vanaf morgen ben ik in Kyoto :-)
  4. Ineke, Jeroen en Quinnie:
    20 maart 2018
    Nancy wat leuk weer je filmpje. Jeroen kijkt ook gezellig mee. Goede door reis naar kyoto.
  5. Su:
    20 maart 2018
    Wow! Hoe druk! Volgende keer weer jouw mooie smoeltje op beeld delen hihi😙