De jacht op de Geisha’s deel 2 (laatste deel)

24 maart 2018 - Kyoto, Japan

Voor wie in spanning zat te wachten!
Ik heb ze gezien! Na ja, in ieder geval een Maiko. Ik heb er 3 gezien.

In de ochtend/middag ben ik eerst naar Yasaka Shrine en Fushimi Inari-Taisha geweest.
Yasaka Shrine ligt dicht aan een park, wat het een leuke wandeling maakt. Fushimi Inari-Taisha is gewoonweg prachtig. Zodra je meer naar boven loopt wordt het steeds rustiger en voel je je zeer kalm. Onderweg kwam ik diverse katten tegen (ik blij) en eentje sprong direct op mijn schoot om er vervolgens zijn chill plekje van te maken. Naar wat gepurr en wat foto’s ben ik verder gegaan.

Omdat de tijd drong en ik bang was dat ik de tijd zou gaan verliezen in Fushimi Inari-Taisha ben ik weer teruggekeerd naar Gion om daar (mijn laatste kans) Gaiko’s of Maiko’s te spotten. Ik moest er sowieso rond 17:30 uur zijn, want zoals jullie weten is me verteld dat er op dat moment de meeste kans is op het zien van de Geisha’s.
Ik liep opnieuw door het straatje heen waar hun huis te vinden is en vervolgens ben ik om de hoek gaan staan.
Binnen No Time kwam de eerste voorbij! YES! Lucky me… Alleen de foto was een beetje blur geworden. Goed, als er 1 voorbij komt, dan moeten er meerdere komen, dus ik wachtte en ja hoor. Om en om werden ze opgehaald door het meisje in het geel op de foto’s en werden ze naar huis gebracht.

Zo, dat kan weer van mijn bucketlist dacht ik en ik liep naar het hotel om mijn koffer op te halen en wat zie ik daar in de verte!? Een Maiko die heel elegant ergens op aan het wachten was. En dit werd mijn lucky shot :-)

Op naar Osaka.

1. Jolanda:
    26 maart 2018
    Geweldig om dat te zien
  2. Robert:
    27 maart 2018
    Hoe is het met je stem? Die klinkt op het filmpje ineens heel hoog 😉 Prachtige beelden!
  3. Nancy:
    27 maart 2018
    Hihi. Stem gaat wel weer :-) :-) :-) Heb de video even versneld, anders was die kaart wel heel lang in beeld ;-)