Kattenpies, Mamesiba hondjes en de jacht op de Geisha's deel 1

23 maart 2018 - Kyoto, Japan

Het was me weer een dag. Mijn ontbijt bestond uit vis met rijst. Ik wil eigenlijk weer een keer een broodje. Toch zijn het steeds zoetigheden of rijst met vis. Vandaar ook de oneffenheden op mijn gezicht de laatste dagen  Ik ben niks gewend!

Na mijn ontbijt ben ik naar Gion vertrokken waar ik al direct een Maiko (Geisha leerling) of Gaiko(Volleerd geisha) zag lopen in de verte. Ik wist niet zeker welke van de twee ik heb gezien, maar mijn hart ging sneller kloppen. Zo fascinerend.

Met een volle, inmiddels redelijk zware koffer ben ik naar het hotel gelopen, maar het hotel waar ik verbleef, daar zijn er kennelijk 3 van en ik stond uiteraard bij de verkeerde. De japanners van dit hotel, vriendelijk als ze zijn, boden me een rit aan naar het hotel waar ik verbleef. Een stuk minder luxe (bummer), maar wel precies naast de bloeiende Cherry Blossoms en de rivier (jippie).

Inmiddels was mijn maag weer een beetje aan het knorren en ben ik op zoek gegaan naar een broodje en die heb ik gevonden!
De area map bestuderend kwam ik er al snel achter dat ik mijn lol kon gaan hebben in een paar straatjes verderop. Een katten café en een honden café! En dat tegenover elkaar! Een uur knuffelen, gegarandeerd.
Nadat ik na een half uur gewezen werd op het feit dat ik inmiddels weg moest gaan bij de Bengaalse katten, haalde ze de lieverds van mijn schoot en OMG, wat zie ik daar? Een natte vlek. 1 van de snoetepoetsjes had het laten lopen op mijn schoot. Gelukkig hebben ze hier altijd alles bij de hand, zo ook desinfectiemiddel. Met de sproeier op mijn jas en 100 excuses kon ik weer door. Maar een beetje vies vond ik het natuurlijk wel.
Hopelijk hielden de honden het wel op. Ergens had het wel een voordeel, want de Mamesiba hondjes roken gelijk dat er iets aan de knikker was en dus had ik ze zo bij me gelokt. Anyway, thuis de jas maar snel in de was.

Nadien ben het theater in gegaan voor een reeks aan Japanse korte voorstellingen en heb ik mijn jacht op de geisha’s voortgezet.
Als je wil weten hoe het verder afloopt, lees dan mijn volgende blog en bekijk de video’s ;-)

1. Robert:
    25 maart 2018
    Spannend! 😊
  2. Ineke, Jeroen en Quinnie:
    25 maart 2018
    We hebben weer genoten van je filmpje Nancy. X Ineke en Jeroen
  3. Nancy:
    26 maart 2018
    Wat leuk! Voor jullie ook veel herkenbaar denk ik :-)
    Was zeker spannend Robert ;-)