Osaka, Nara, Nikko en Mt. Fuji

24 november 2018

Lieve kijkers!

Het is al meer dan een half jaar geleden dat ik in het prachtige Japan was en dat mijn Surface het begaf, maar ik heb beloofd dat ik ook mijn laatste video met jullie zou gaan delen. Hier is hij dan!

Toen ik in Osaka aankwam die avond, was ik al erg laat en ik heb volgens mij, in mijn herinnering in ieder geval, 2 keer een blokje om gelopen om het te kunnen vinden. Ik heb het nachtleven niet opgezocht, maar ben linea recta mijn capsule in gegaan.
De dag erna ben ik nog maar een paar uurtjes in Osaka geweest en ben ik snel doorgegaan naar het iets rustigere Nara.

In Nara zijn er misschien minder mensen, maar die "leegte" wordt opgevuld met herten ;-) en brutaal dat die beestjes zijn! Ik heb me natuurlijk een ongeluk gekocht aan koekjes, want ik vind het veel te leuk om ze te voeren. In Nara heb ik me erg goed gevoeld. Ik ben er 2 nachten geweest. De tweede nacht verbleef ik in het stadje van Nara. Het was mijn idee om daar een theeceremonie bij te wonen, maar in mijn uppie werd ik helaas niet geaccepteerd.

De volgorde nadien was volgens mij eerst Nikko, wat gewoon een ontzettend prachtige en rustgevende locatie is en vervolgens Mt. Fuji, ook adembenemend mooi!

Als laatst ben ik richting Nagano gereisd om lekker te chillen in de onsen en snow monkeys te ontmoeten. Ik vergeet nooit het moment dat ik daar buiten in de avond in een onsen lag en naar de hemel keek. Ik realiseerde me dat ik deze reis alleen gemaakt heb en dat niemand me dit ooit kan gaan afnemen.